Brutus Com inte Hem

Som telefonförsäljare ska du ständigt kunna bli motiverad. Har du ramlat i ett snår av brännäslor eller skrapat upp knät på grus, så att såret är alldeles grusit och äckligt, ska det alltid gå att hitta lite motivation i det. Nu menar jag inte att uppmana till gissling eller annat självplågeri, det är kanske inte den lättaste vägen till motivation. Poängen är att du som säljare ska vara skicklig på att sätta upp mål. Små mål i vad som helst, som du genom odödlig motivation lyckas uppfylla.
Har du allt detta i åtanke kommer du klara dig ett litet tag som telefonförsäljare. Jag hade det inte i åtanke.


Jag kände en dag att mina säljarsiffror var lägre än glocalnet (oj, han slänger till med ett uttryck baserat på comhems konkurrent!!). Jag värderade mitt liv i några sekunder. Fördelar/nackdelar. Sedan gick jag med bestämda steg in på One CC kontoret. Vi kan föreställa oss, för historiens skull, att jag kastade viktiga papper runt omkring mig och puttade undan respekterat folk ur min väg till teamleadern för att få utlåta de avslutande orden.
Det jag fick klart för mig när jag snackade med min teamleader var att de i själva verket hade tänkt att ge mig dojjan samma dag ändå...

Jag tror det räknas som att jag sa upp mig före jag fick sparken. Men det är en hårfin gräns.
Jag tror att jag aldrig haft det skönare utan jobb som nu. Men det är också en hårfin gräns.
Jag kallar inte min situation arbetslös. Jag tror det kallas villkorslöst. Jag kan göra vad jag vill om dagarna.

Kommer du, jobbhungrig, till Barcelona utan vidare resultat? Ta till dig detta som ett tips, en uppmaning, till att du är fri att göra va i helvedde du känner för. Så länge pengarna räcker till...
Men känner du att situationen går från villkorslös till meningslös ska du fortsätta söka jobb. Talar du flytande spanska - börja dela ut cv lite var som helst. Talar du mindre spanska men en hel del engelska. Ta spanska kurs och försök dela ut cv igen. Envisas du med att inte lära dig bättre spanska på institutionella sätt? Försök då dela ut cv på ställen där man kan tänkas behöva engelsktalande (där du också kommer plocka upp spanskan automatisk) som Hostel, Hotell, undervisning i engelska, biluthyrning.
Medan jag skriver det här får vi faktiskt inte glömma att vi har en Rocky som svettigt spinner vidare i ekorrhjulet. Riktigt bra säljer han också. Har uppenbarligen inget problem med ett uppskrapat knä. Se bara här: http://www.youtube.com/watch?v=DP3MFBzMH2o

Jag kan bara tala utifrån egen erfarenhet; men Barcelona, med eller utan jobb, är en sju helvettes bra stad att bo i.

/brutus

Kommentarer
Postat av: Linn

haha gud va jag känner igen mig.. ändå bra gjort.

2010-11-02 @ 18:24:15
URL: http://lifebyline.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0