dagarna vi minns

haft kärt besök och visat förvånansvärt skäggig kamrat hur man vänder på dygnet och roar sig.

Om du någonsin stannar ett par dagar längre än de vanliga semesterdagarna, får besök och ska visa barcelona på dagarna och även då dagarna ligger och väntar på nästa dagarna bör du ta med mycket god vän på vilda strappatser och allmäna shenanigans!
jag föreslår att man visar hur man lagar mat i barcelonas minsta kök, lever i harmoni med dammråttor, införskaffar alkohol samtidigt som man utökar skafferiets tonfisk- och pastabestånd, beter sig barsligt i taxi, finner spansk dam, kikar på olympisk arena, dansar vilt till Amplifetes, beställer rå hamburgare
på Flor och sedan krälar runt på marken utanför, får en hel saluhall till eget befogande, tampas med bakfyllan framför film om två torn med extramaterial, ser solnedgång från Montjuïc, orienterar i det magiska Parc Güell i beckmörker och sist men inte minst låter gäst inse att han har missat varje fotbollsfantast våtaste dröm "El Clásico".

för övrigt kämpar jag förgäves med att vända tillbaka dygnet, men att ansluta sig till Jon Blund och hans följe innan kl 04 är en kamp likbördig med Caesars mot Gallerna. Skillnaden jämfört med 2 veckor tidigare är att jag nu kan göra sådant utan att oroas för att somna framför jobbdatorn dagen efter, och detta av en anledning.

jag har inget för mig om dagarna. förutom att göra precis vad jag känner för.

jag kan springa naken längs ramblan oavsett tid på dygnet, flanera på okänt territorium, kasta boll mot vägg eller bara läsa böcker dagarna i ända. rocky har stämplat ut och vet inte när han ska jobba nästa gång. det jag försöker få fram är att jag har sagt upp mig. Det känns förjävla skönt!
en sak är däremot säker. jag ska inte jobba nästa nästa vecka och inte veckan efter den och inte veckan efter den. förmodligen inte veckan efter den heller. har talat med svenskar i telefon alltför länge och det är dags att bättra på karmakontot och ta ut ett rättfärdigt lov. Inget mer Comhem för Brutus och nu inte heller för Rocky

Collini- Out!


















/rocky



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0